De "eenzame" reiziger ...

Buenos Aires ... een weerzien van veel oude bekenden

Het verhaal komt, zoals altijd, als ik tijd en zin heb... op dit ogenblik is het nog niet afgewerkt ...

De eerste foto is genomen in Boca. De gekleurde wijk in BA (Buenos Aires) ... maar als ik mij niet vergis kennen jullie Boca al van mijn reisverhalen uit de eerste Zuid-Amerika-reis. Maar buiten de drie toeristische gekleurde straatjes is er niet veel te doen in Boca, als de Boca Juniors en hun fans de boel niet op stelten zetten ...

Hier komt de eerste oude bekende: Wim, mijn neef, op doorreis naar Patagonia. Ondanks dat hij maar één avond in BA was had hij toch tijd om met mij op restaurant te gaan. En daar iedereen nu en dan eens moet eten, waren zijn vrienden er ook bij.

Volgende oude bekende: Carola (op de foto in het blauz), reisgezelschap in Bolivië in mijn vorige ZA-reis. Bij haar en Eugena (links op de foto) verbleef ik een week in BA. De week was gevuld met verjaardagsfeestjes, dansvoorstellingen, peñas en stadswandelingen. En niet te vergeten ... ik ben een week, enkele uren per dag, naar school geweest om mijn Spaans een beetje bij te werken.

Daar mijn verjaardagsdatum op één of andere manier bekend geraakt was ... en Argentijnen feesten voor gelijk welke reden, kon het verjaardagsfeestje niet uitblijven. Met eerst een geimproviseerde taart en later een echte.

Hieronder de echte taart, en twee nieuwe oude bekenden: aan de linkerkant Jorge, de broer van Carola, eerder tegengekomen in Andalusia en achter Carola is een glimp op te vangen van Sabrina uit mijn vorige ZA-reis.

Hieronder nog een sfeerbeeldje van het Argentijnse eten ...

Hieronder een foto van een Penâ. Een soort fuif waar folklore gedanst wordt. Met zoals altijd, live muziek.

Hieronder volgen enkele sfeerbeeldjes van Tigre ... meer uitleg als ik tijd en zin heb ...

En tot slot ... mijn overtocht naar Uruguay ... in de delta van Rio de Plata tussen Tigre en ...

Reacties

Reacties

wim villé

Koen, het was tof om je nog eens terug te zien. Spijtig dat we maar één avond hadden en we allen heel moe waren na zo een lange vliegtuigreis, maar ik vond het wel heel plezant om mijn neef op zo'n verre lokatie tegen te komen. Voor de mensen die dit lezen: de Koen ziet er heel goed uit en vooral zeer ontspannen (een beetje "zen") ! Onze reis in Patagonië is enorm goed meegevallen: de natuur is er prachtig en het reizen op zich in al die hostels is zeker een aanrader voor al wie zich nog jong voelt (ik dus, hmm). We hebben veel mensen tegengekomen die enkele maanden in ZA rondzwerven en als ik nog wat jonger was, ik zou het direkt ook doen... Ik heb gezien dat je nu in Brazilië zit, in de warmte (bij ons in BA was het al 26 graden, toen we vertrokken). Hier in België is het maar kil en nat. Dus bij het zien van uw foto's had ik heimwee.
Groetjes en nog veel reisplezier,
Wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!