De "eenzame" reiziger ...

Tweedaagse paardrijden Salta

Alweer geen straf verhaal, maar gewoon twee dagen paardrijden in een prachtig lanschap ... met een nachteje kamperen ertussen.

Twee Belgen,twee Fransen, een Zweedse eneen argentijnse gids, dat is de samenstelling van de groep. Op de gids en de Zweedse na allen even onervaren, maar op twee dagen kan je veel leren ... tot jumpen en galoperen (het is niet omdat dit rijmt dat er iets mis is met mij, sommige dingen rijmen toevallig ...).

De eerste dag rijden we ongeveervier rustig uren tot aan de kampplaats bij het meer. Dat is net voldoende voor een pijnlijk achterwerk en net geen krampen in de benen.

Het meer is net niet te bruin om een plonsje te wagen bij zonsondergang ... sorry, geen foto' s hiervan.

De volgende dag bezoeken we enkele ontoeristische rotsschilderingen in een verlaten vallei en doen we het echte werk met de paarden: over rivieren jumpen en galopperen ...

De foto hieronder geeft weer waar het vlees uit het vorige verhaal vandaan komt. Geen reden tot paniek dus. Deze koeien groeien op in een van de mooiste plaatsen op aarde. En in tegenstelling tot de meeste wilde dieren op aarde die door zwakte sterven aan voedseltekort, krijgen deze dieren een dankbare plaats op mijn of een ander bord na een snelle dood. Wie nog twijfelt voor zijn volgende leven: terugkomen als Argentijnse koe is geen slechte keuze.

En voor allen die bezorgt zijn over de draagkracht van de aarde: deze koeien grazen op weides die niet voor landbouw of bos gebruikt kunnen worden.

Gezien ik nog niet ervaren genoeg ben om tijdens het jumpen een foto van mezelf te maken ...

En alweer een mooie zonsondergang ...

Karin C

Hey Koen,

De foto waarbij je verlekkerd kijkt naar het gigantische bord vol rundsteaks, heb ik deze week als intro geprojecteerd in de module "Draagkracht van de aarde" (Aardrijkskunde, lokaal 17 weet je wel, commentaren als "Is da de Koen, amai, dieje hemme we precies al lang ni gezien, kan da" was nog het minste van de commentaren ;-)).
Nog zulke extreme foto's zijn altijd welkom...

Geniet van Z-Amerika!
Karin

Het zag er leuk uit.
En nu naar Buenos Aires zeker?

Veerle

Hoi cowboy,
Foto's en verhalen maken me wel een beetje jaloers. Is wel wat anders dan cursus Word geven. Terrasjes en feestjes ben je nog niet ontwend blijkbaar. Wij verwachten je in ieder geval terug op 10/10/10 voor het grote TKO 30 jaar feest.
Groetjes en nog veel plezier!
Veerle

Koen

Inderdaad, intussen ben ik in Buenos Aires. Een vertrouwde stad en wat vertrouwde mensen. Geen cowboyverhalen hier, geen bergen, maar wel steaks, pintjes en ...
Wie mijn bezigheid van volgende week kan raden (of er het kortste bij is) krijgt echt een handgeschreven postkaartje ... het antwoord moet onder dit verhaal staan en ten laatste opgestuurd worden op 29 oktober.

Success

omamia

Morgen zal je neef Wim ontmoeten.
Volgende week ga je samen met vrienden je verjaardag vieren in Buenos Aires.

omamia

Stilletjesaan tijd om je een heerlijke verjaardag toe te wensen, hopelijk samen met enkele vrienden.
Ik stuur je zoveel zoenen als je jaren leeft op deze 29ste oktober!
Zoveel jaren geleden waren we heel blij met ons pasgeboren zoontje en we zijn nu nog steeds blij met hem, maar moeten hem soms wel lang missen.
We zijn er wel heel blij mee dat je je droom kan waar maken. Geniet ervan!

Bart

Niet echt een reactie op de tweedaagse paardrijtocht die ongetwijfeld erg pijnlijk moet geweest zijn, maar ik weet niet hoe ik je anders een berichtje kan achterlaten! GELUKKIGE VERJAARDAG. En, omdat je het zelf niet kan doen, zal ik vanavond een Westmalle drinken op uw gezondheid. Iets zegt me dat papa en Michael dat waarschijnlijk ook wel zullen doen! :)

Griet

We zullen zorgen dat die westmalles klaarstaan als je over een aantal maanden terugkomt... Van hieruit ook nog een late gelukkige verjaardag! Wij hebben alleszins op je verjaardag voor jou gezongen :-). Leen wou er een filmpje van maken om door te sturen maar dat is uiteindelijk niet helemaal gelukt.

Koen

Wel, toch heel lief van Leen. Ik mail trouwens vaak met haar, maar dat zullen jullie ook wel van haar horen zeker?