De "eenzame" reiziger ...

Salta (een lange reispauze)

Salta in het noorden van Argentinië is de ideale plaats om wat tot rust te komen ... een filmpje, een pintje, een musueempje, een steak, een wandelingetje, een lang nachtje, een concertje. Er is dus niet veel stof voor een goed verhaal ... maar wel tijd om het te schrijven.

Gezien Salta een deel van Argentinië is, is de standaardmaaltijd steak of BBQ, vaak twee keer per dag en een dogieback om de rest s'morgens bij het ontbijt af te werken.

Enkele dagen op de camping in Salta is een al even ongezonde afwisseling op hetzelfde thema. Elke standplaats op een camping in Argentinië heeft natuurlijk zijn eigen BBQ. Het vuurspel van mijn reisgezelschap brengt spectakel in de nacht op de camping.

Na Peru en Bolivië en Peru is Argintinië een heel westerse lokatie. Terrasjes, pubs, danscafés, restaurants en disco's ... geen gebrek.

En ook aan reisgezelschap ... geen gebrek (de foto hierboven bevat zelfs 75% Vlaams gezelschap en 50% Leuvenaars ... de foto hieronder: CS* BBQ gezelschap)

(Waarschijnlijk krijgt dit verhaal nog een staartjel ... gezien ik morgen voor een paar dagen ga paardrijden in de buurt ... maar dat is zoals altijd: enkel als ik zin en tijd heb ....)

* CS: couch surfing (website die reizigers en locals samenbrengt)

omamia

Amaai, ik at vandaag een grote steak toen we bomma's 92ste verjaardag gingen vieren in een restaurantje dichtbij het rusthuis, maar tegen de jouwe was de mijne niets:-))
Het was daar precies wel een gezellige bende op de BBQ.
Ik geniet van je foto's.

Koen

Inderdaad, op alle BBQ's waren er gezellige bendes. De fotos zijn compilaties van verschillende BBQ's en andere gelegenheden en staan niet in de juist volgorde ... ze staan bij de passende tekst.
En de steaks zijn inderdaad supergroot ... zelfs ik bestel sinds kort maar een halve, of een hele voor twee personen.

Papa

Ons mama is altijd veel vlugger om je boodschappen op pc te lezen en te beantwoorden. Uiteraard lees ik ook graag jouw verhalen over fysische krachtpatserijen in het hooggebergte, je schranspartijen met reuzesteaks.
Je zal nu wel superexpert worden in het bedienen van BBQ's. We kijken er al naar uit.

Je foto's zijn een echte verrijking voor je verhaal. Je kan er tenminste van alles bij voorstellen!