De "eenzame" reiziger ...

Goed aangekomen

Op de luchthaven van Zaventem kreeg ik al de eerste verrassing. Vlucht AA171 die op mijn reservatieinformatie rechtstreeks naar Miami zou vliegen gaat naar New York. In New York moet ik mijn bagage oppikken en opnieuw gaan inchecken.

Mijn eerste contact met de Verenigde Staten en zijn onderdanen:

  • Een knorrig dametje die de binnenkomende reizigers moet indelen ziet dat op mijn waiver* program-kaart iets niet goed ingevuld is. Ze roept naar mij (wat echt niet nodig was gezien ze maar op een metertje afstand stond): YOU HAVE TO FILL IN THE FORM CORRECTLY
  • Ik probeer te vragen wat ik dan nog moet doen, waarop ik het antwoord krijg: DO YOU WANT TO GO OUT OF HERE OR NOT uhm, yes yes THAN YOU HAVE TO FILL IT IN CORRECTLY slik
  • Gelukkig waren er nog andere binnenkomende toeristen die mij konden helpen. Met als gevolg dat de dame uiteindelijk zei dat ik naar de douanebeamte voor memoest gaan. Eens daar aangekomen roept de beambte (gezien hij nog met iemand anders bezig was) GO BACK uhm, I am sorry, the women told me ... waarop de man rechtstaat, zijn stoere borstkas laat zien en roept ... WHO DO YOU THINK YOU SHOULD LISTEN TO, THE WOMEN OR ME? slik

Met wat haasten heb ik dan toch mijn volgende vlucht naar Miami gehaald. Allemaal andere mensen, ander vliegtuig maar ook vlucht AA171 ... exact hetzelfde nummer dus ... In Miami regende het alsof de Monsoen dit jaar daar passeerde. Van mij korte uitstap naar het strand heb ik dan maar afgezien. De amerikaanse cultuur kan men immers even goed in Burger King opsnuiven.

Intussen ben ik in Lima aangekomen. Mijn Spaans lijkt plots terug mee te vallen. Volgende nacht en dag zal ik op de bus naar Arequipa zitten. Met zijn 2380m hoogte is dit de ideale plaats stilaan aan de hoogte aan te passen.

InLima heb ik meteen een bus naar Arequipa geboekt. Eeniets luxueuzer typezodat ik mijn slaaptekortvan op de vliegtuigen vlot terug kon inhalen.Wie herinnertzich de eerste verslag van mijn vorige reis nog? ...het was de eerste vraag om een kaartje te ontvangen over de bus tussen Mendoza en Bariloche...Wel deze bus had een volledig geautomatiseerd bingosysteem ...

*waiver program: alle binnenkomende reizigers in de Verenigde staten moeten een vragenlijst eerlijk invullen waarin ze moeten beantwoorden of ze van plan zijn terroristische aanslagen in de verenigde staten te plegen, of ze drugsgaan dealen, ... . Wie dat inderdaad van plan is wordt simpelweg niet in de Verenigde Staten toegelaten. Het is dus een heel eenvoudige methode die de Amerikanen ontworpen hebben om het land terrorisme- en drugsvrij te houden.

Reacties

Reacties

omamia

Blij dat je reeds veilig bent aangekomen in Lima.
Heb je ook wat kunnen slapen op het vliegtuig? Waarschijnlijk wel daar je ineens doorreist naar Arequipa.

Koen

Ik heb eigenlijk niet zo goed geslapen. Maar ik een iets luxueuzere bus naar arequipa geboekt ... en daar heb ik heel goed op geslapen.

Uw neef Wim

Koen, moest ge toevallig rond 25 oktober in de buurt van Buenos Aires vertoeven, laat dan iets weten. Ik begin daar dan met 2 vrienden mijn reis naar Patagonië. Veel succes met uw reis. Nog een kleine aanrader , het gebied van Salar de Uyuni in Bolivië, echt de moeite waard voor een omweg!

Koen

Beste Wim, tegen 25 oktober zal ik mij met vrij grote zekerheid niet in de buurt van Buenos Aires bevinden. Maar ik wens u een prettige reis ... Patagonie lijkt me een goede keuze. Je gaat wel een beetje vroeg in het seizoen om serieuze trektocht te kunnen doen denk ik, er zal daar waarschijnlijk nog te veel sneeuw liggen. Uw tip over de Salar de Uyuni heb ik vier jaar geleden al opgevolgd, die heb je mij toen ook al gegeven, maar toch bedankt. Het was toen inderdaad de moeite.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!